Keresés ebben a blogban

Tetszik? Jelöld be te is!

Tollforgató Történelmi Lap

2011. január 9., vasárnap

Az Alkalmazott Oktatástan

Az Alkalmazott Oktatástan minden egyes munkatársa azért dolgozik, hogy segítsen pedagógusnak, szülőnek és gyereknek, hogy a tanulás valóban örömteli és hatékony tevékenység legyen. Elsőre lehet, hogy ez furcsán hangzik, de ha megismeri a módszerünk eredményeit, látni fogja, hogy ez mind egyszerre érhető el a módszer alkalmazásával.

Hogy miért ezen a területen tevékenykedünk?
Az oktatás az egyik legnagyobb vitákat kiváltó téma minden kormány életében. Nem meglepő ez a figyelem, hiszen az oktatás az egyik alappillére a társadalmunknak. Elcsépelt mondásnak tűnik, de nagyon igaz, és ezért mindig a szemünk előtt kell tartani, hogy a mai gyerekekből lesz a jövő társadalma. Ha az oktatás nem jól működik, az hozza magával a társadalmi és gazdasági kríziseket.

A nemzetközi szintéren több évtizede tapasztalható oktatási válság Magyarországon is tapasztalható az elmúlt 10-15 évben. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy egyre több gyereket nyilvánítanak különböző „szakemberek" diszlexiásnak, diszgráfiásnak, hiperaktívnak, speciális nevelési igényűnek stb. A nemzetközi készségfelméréseken egyre rosszabbul szerepelnek a magyar diákok. A pedagógusok az egyre nehezebben kezelhető és motiválatlan gyerekanyagra panaszkodnak. A szülők pedig kétségbeesetten és tehetetlenül nézik, ahogy gyerekeik fáradtak, ingerlékenyek és sokszor betegeskedők lesznek az iskolába kerülés után.

L. Ron Hubbard már fiatalkorában oktatói tapasztalatokat szerzett, amikor is Guam szigetén tanította a bennszülött gyerekeket az angol nyelvre. Később a hatvanas évek során megtapasztalta a fenti problémákat és válságot, így ismét az oktatás felé fordult. Bár egyre többen akarták már akkor is elhitetni velünk és vele, hogy nincs mit tenni, ő nem nyugodott ebbe bele.
Kutatásainak és tapasztalatainak eredménye az a tanulási és oktatási módszertan, ami Tanulási technológiaként lett ismert és elismert szerte a világon. A módszert iránytűként használhatjuk a tanulás során felmerülő olyan fizikai és szellemi reakciók, mint pl. düh, fáradtság, szemfájás, unalom, felismerésében és kezelésében. A diáknak végre nem kell mindenféle trükköket kidolgozni a tananyag memorizálására, a pedagógusnak pedig hatékonyabb eszközei lesznek a tanulási nehézségek és az általuk okozott magatartásbeli problémák kezelésére.

A Tanulási technológia kidolgozása után egyre többen és többen tapasztalták meg eredményességét, és 1972-ben szülők, pedagógusok megalakították az Alkalmazott Oktatástan nemzetközi anyaszervezetét (www.appliedscholastics.org). Célul tűzték ki, hogy mindenkinek elviszik ezt a módszertant, akinek bármilyen nehézsége van a tanulása vagy tanítása során.
Az elmúlt több, mint harmincöt évben több millió gyerek és több tízezer pedagógus ismerte meg és sajátította el a módszertan alapjait megkönnyítve így a tanulás folyamatát. Az Alkalmazott Oktatástan kontinentális, országos és regionális képviseletei több oktatási minisztériummal is együttműködnek, pl: Olaszországban, hogy egész országokba vezessék be a Tanulási technológiát.

A több évtizedes tapasztalat azt mutatja, hogy a módszer nemre, korra és fajra való tekintet nélkül hatékony segítség a tanulási eredmények javításában.

Magyarországon a 90-es évek második felében alakultak az első olyan oktatási csoportok, ahol tanulási nehézséggel küzdő gyerekeknek segítettek, nyelvtanításban alkalmazták a módszert vagy pedagógusokat ismertettek meg vele. Amennyiben felkeltettük az érdeklődését, keressen meg minket vagy igény szerint a következő oldalakon található csoportjaink közül valamelyiket. Szeretettel várjuk!

Gaal Zsuzsanna
ügyvezető
Ha többet akar tudni az Alkalmazott oktatástanról, vagy segítséget szeretne kérni, látogassa meg az Alkalmazott Oktatástan Közép-Kelet Európa weboldalát

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése